Zeichen & Wunder strengthens customer dialogue for the mobility of tomorrow

Zeichen & Wunder strengthens customer dialogue for the mobility of tomorrow

The branding and design agency won the pitch to become the lead dialogue marketing agency for BMW and BMW i. The strong thematic approach involving stories from the customers‘ perspective and the agency’s strategic expertise were significant factors in the decision.

One of the first projects for this new account involves systematically aligning all content on the innovative electric BMW i3. In addition to its innovative power and many high-tech functions, there are a number of truly gripping stories to be told about the BMW i3: from the entrepreneurial boldness of BMW Group to the entire development process, which completely redefined the vehicle as a concept, as well as the consistent dedication to sustainability throughout the vehicle’s value chain. The agency developed the BMW i3 Brand Story to consistently transport these themes in all communication, including sales literature and online. The Brand Story is a strategic method developed by Zeichen & Wunder that creates a focus on content and themes to create a systematic basis for all brand and product communication.

The main dialogue marketing approach for the BMW i3 is to strengthen the customer perspective in all areas, express the specific customer benefit and make direct reference to everyday life. Zeichen & Wunder produced its first mailing for the BMW i3, titled „Jetzt ist die Zeit“ („The time is now“), to effectively target new audiences. Cleverly interrelated online and offline activities as well as specific response elements play a central role alongside this thematic approach. Icons clearly represent complex technical details and information. The agency also developed a language manual as a foundation to achieve the ideal tone for the target audience. All available German and English communication is in use internationally.

Traue Deinen Sinnen! Mit diesem Ansatz entwickelt Zeichen & Wunder starke Marken und erstklassiges Design für anspruchsvolle Auftraggeber und Premiummarken. Von der Konzeption bis hin zur Realisierung arbeitet die Münchner Designagentur in den Bereichen Markenentwicklung, Corporate Design, Print- und Online-Kommunikation, PoS- und Retail-Design sowie Messe- und Ausstellungs-kommunikation mit Schwerpunkt auf den Bereichen Handel, Technologie, Automobile, Kultur und Sport.

Für die enge Verzahnung von strategischem Denken und ausgezeichnetem Design stehen Irmgard Hesse und Marcus von Hausen als geschäftsführende Gesellschafter. Die Designspezialisten haben es sich zur Aufgabe gemacht, das Besondere zu entdecken und spürbar zu machen. Dabei setzen sie auf die Erfahrung und das Know-how ihres Teams aus strategischen Beratern, Konzeptionern, Textern, Kommunikationsdesignern, Innenarchitekten und Projektmanagern. Auf dem Besonderen liegt auch im Zeichen & Wunder Alltag der Fokus: Die Designer sitzen im Zentrum von München in einem großen, historischen, modern restaurierten Ballsaal, der viel Raum für Kreativität lässt. Zeichen & Wunder ist aus Überzeugung inhabergeführt und gehört mit 40 Mitarbeitern zu den TOP 15 der CI/CD-Agenturen in Deutschland.

Zu den Kunden zählen u. a. adidas, BMW Group, Bundesministerium der Finanzen, Munich Re, Porsche Design Sport, Rolls-Royce Motor Cars, SAP, Sporthaus Schuster und W.L. Gore. Weitere Informationen unter: www.zeichenundwunder.de

Kontakt
Zeichen & Wunder GmbH
Julia Peglow-Peters
Rumfordstraße 34
80469 München
08974637716
jp@zeichenundwunder.de
http://www.zeichenundwunder.de